Creatieve Wereld

Creativiteit als bron voor een betere wereld.

In dit forum graag jezelf voorstellen zodat we weten wie je bent en hoe je met Creatieve Wereld verbonden bent en wat jouw ideeën zijn voor creatieve wereld.

Weergaven: 372

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Hee Rik en andere creatieve wereldmensen,
Ik ben net lid geworden en stel me dus even netjes voor. Mijn naam is Monique Neven en heb Rik via mijn marketing bureau Aliqua leren kennen als een persoon die weet waar het werkelijk om draait in het leven en heb dan ook met verwondering en bewondering geluisterd naar zijn ervaringen.
Ik draag het idee een warm hart toe en wens iedereen die meegaat op Creatieve Wereldreis veel succes!

Groet,

Monique
Hoog ge-eerd publiek!! Ik presenteer hierbij mijzelf. Ik ben Mathilda een voormalig circus-genootje van Rik. Zo wereldwijs als Rik is heb ik hem ontmoet tijdens een circusopleiding in Belgie. Ik zie mijzelf als levenskunstenaar. Ik probeer zoveel mogelijk te doen wat ik leuk vind en deel dit met anderen. Ik ben free-lance docente op het gebied van theater, dans, zang, muziek,circus, yoga. Ik doe dit vanuit een idealistische levensfilosofie en vooral uit mijn hart. Mijn doceer-visie is leer mensen niks aan, haal eruit wat erin zit.
Mijn levensmotto: Wees meester en vormgever van jezelf!!
Hallo Rik en alle andere leden.
Mijn naam is Angela de Rooij, ook wel clown Herrie. Ik heb Rik leren kennen doordat wij met clown Bijoux mee gingen naar Tanzania, mei 2007. We hebben daar mooie dingen kunnen doen en veel kinderen gezien die het verdienen om aandacht te krijgen. Ik draag deze stichting danook een warm hart toe en zou graag mee gaan op reis wanneer dan ook.
Na 20 jaar in het onderwijs te hebben gewerkt heb ik in 2002 besloten mijn eigen koers te gaan varen. Ben danook helemaal vanuit mijn hart aan het werk en de dingen aan het doen die ik echt belangrijk vind. Ik geef muzieklessen aan kinderen en volwassenen. Daarnaast maak ik muziektheater op scholen en voor allerlei doelgroepen. Op dit moment voor overbelaste mantelzorgers, dementerenden, jonge mantelzorgers e.d.
Voor meer informatie kun je kijken op www.spelenderwijsch.nl
Enthousiaste groet, Angela
Hallo, ik ben Marjolein Bijvoet-Prins. Rik en ik ontmoetten elkaar spelenderwijs eerst op een buurtfeest in Eindhoven, en later nogmaals in Utrecht bij Stichting Verbeter de Wereld waar ik als vrijwillig trainer werd ingewerkt en Rik als deelnemer kwam meedoen. Toeval bestaat niet....
Het is mijn missie een liefdevolle, vreugdevolle en verantwoordelijke wereld te creëren met al mijn liefde. Dit doe ik door mijn werk als Outdoor Adventure Trainer. Ik zet mij met name in voor jongeren en hun begeleiders. Daarnaast geef ik samen met collega's en partners Outdoor Adventure Teambuilding en Persoonlijke Effectiviteitstrainingen, o.a. voor bedrijven.
Omdat circus één van mijn passies is, geef ik ook jongleerworkshops en andere circusgerelateerde workshops. Spelen is leuk!
Mijn motto is dan ook: "One can learn more in an hour of play than in a life time of conversation"
Creatieve Wereld, zet 'm op!!

Vreugdegroet! Marjolein
De Creatieve Wereld is onderdeel van wat ik doe en wil bereiken in mijn leven. Creativiteit in combinatie met een zekere zakelijkheid - waarom ook niet! Juist die combinatie vind ik sterk en sterker nog, noodzakelijk! Zonder het één kan het ander niet ontstaan en verder groeien en bloeien.
Kortom, ik ondersteun de Creatieve Wereld met hart en ziel en stel mijn - en het netwerk van Stichting Snuzuluze open voor dit fantastische inititiatief.
Ik zal via mijn website (www.petraportengen.nl) aandacht blijven schenken aan de Creatieve Wereld. Zodra de website van Stichting Snuzuluze klaar is zal de Creatieve Wereld ook daar een prominente plek krijgen. Het gaat om de verbondenheid en het verbinden - het gaat om geven en delen.
Ik hoop van harte mee te kunnen tijdens de eerste Creatieve wereldreis - gaat dat niet lukken......dan weet ik zeker dat het een andere reis wel lukt.

Petra Portengen
www.petraportengen.nl
Hallo alle creatievelingen. Mijn naam is Jean-Paul Close en ik deel de wens van Rik voor een betere wereld. Zelf werk ik, samen met mijn internationale groep van ondernemerscoaches en de methodes die wij ontwikkelen, ook aan deze zelfde uitdaging. Wij richten ons op de westerse ondernemerswereld en proberen die weer bewust te maken van het belang van morele waarden in de keuzes de men maakt. Daarvoor hebben wij een drietal richtlijnen opgesteld die het kader vormen van multidimensioneel ondernemen en de transformatie bewerkstelligen van de wereld waarin wij leven. Ik ben optimistisch over de creatieve mogelijkheden van de mens maar zie ook dat wij de tendens hebben om ons eigenbelang voorop te stellen. Dat wij succesvol kunnen zijn door solidair te zijn met onze medemens en onze natuurlijke leefomgeving is iets dat menig opnieuw moet leren omdat wij erg vastgeroest zijn geraakt in een materieel plaatje. Ik juich het initiatief van Rik dan ook enorm toe en zal er van mijn kant alles aan doen om het een succes te helpen maken.
Irene van Boxtel said:
Hallo allemaal,
Ik ben docent aan de Fontys Sociale Studies in Eindhoven. Ik heb Rik leren kennen via de alumnivereniging. Wij hebben een weekboek samengesteld met verhalen uit het leven van een social worker. Zestien professionals, waaronder Rik, hebben een week lang hun werkzaamheden bijgehouden met als doel meer inzicht te geven in de beroepsprofessie van een social worker. Op deze manier krijgen onze studenten een concreter en breed beeld bij het beroep wat ze willen gaan uitoefenen.
Ik vind het een geweldig idee en volg graag de ontwikkelingen.

Groeten, Irene
Hallo creatieve wereldleden
Mijn naam is Carola Mokveld en werk in hetzelfde indrukwekkende pand als Rik in Den Bosch.
We delen, zoals ineens bleek, onze liefde voor Tanzania. Een liefde die bij mij als een bom insloeg tijdens mijn eerste bezoek aan mijn broer Lars die daar enkele jaren geleden werkte voor VSO. Vorig jaar samen met hem en mijn 'grote broer' Walter opnieuw teruggeweest en allerlei geweldige projecten bezocht van sharing Worlds. www.sharingworlds.nl
Lars en Walter wonen en werken nu weer in Dodoma en wij gaan ze in de zomer als gezin opzoeken en hopelijk daar ook allerlei -creatieve- activiteiten ondernemen. Na een vele jaren les te hebben gegeven op middelbare scholen en het HBO (Fontys Pabo) heb ik er twee jaar geleden voor gekozen om weer fulltime als beeldend kunstenaar bezig te zijn. Ik geniet van mijn nieuwe, mooie en ruime atelier, waar ik ook diverse workshops geef voor volwassenen. Creatieve, beeldende workshops om 'ruimte voor jezelf' te creeeren. Heerlijk is dat.

Lieve mensen hopelijk leren we elkaar zo een beetje beter kennen
Carola Mokveld
Een creatieve wereld is een betere wereld, ik ondersteun Rik hierin van harte.
Ik ben Mieke Siemons, beeldend kunstenaar en trainer. Na jarenlange omzwervingen van het ene uiterste in het andere, tussen ratio en gevoel, van verzekeringswiskunde en ICT, kunstacademie en een baan als consultant in het bedrijfsleven, heb ik nu het gevoel dat ik thuiskom, sinds ik begin 2007 de stap naar het zelfstandig ondernemerschap maakte.
Ik geloof in kunst als middel tot een betere wereld en wil dat op verschillende manieren vormgeven. Door zelf te schilderen, door anderen warm te maken voor de kunst en hen de 1e beginselen bijbrengen, of gevorderden helpen vrijer te worden in hun manier van schilderen, en door kunst en schilderen te gaan inzetten als werkvorm binnen trainingen op gebied van communicatie, groepsdynamiek, innovatie, veranderingensprocessen (met name het overwinnen van weerstanden). Ter ondersteuning volg ik de opleiding 'train de trainer' bij ICM.
Als hobby studeer ik cultuurwetenschappen aan de Open Universiteit; een combinatie van kunst, geschiedenis, literatuur en filosofie, ongelofelijk boeiend.

Sinds een week ben ik gefascineerd door het fenomeen beelddenken. Ik ben zelf beelddenker, heb ik ontdekt en dat is een openbaring voor me, het zet veel op zijn plek.

Rik leerde ik kennen via Xing, er was meteen een klik toen we elkaar ontmoeten. Jonglerend en schilderend hebben wij gebrainstormd over creatieve mogelijkheden in combinatie met het trainersschap. Ik kijk uit naar een vervolg.

Het leven is mooi en ik wens ieder een creatief 2009 toe, en ook de wereld!

Mieke Siemons

KNOCKaRT
Expressie als kracht
www.miekesiemons.nl
Beste creatieve wereldbewoners,

Ook ik zal mij even voorstellen hier. Mijn naam is Moes Wagenaar. Ik ken Rik van het jongleren en heb hem daar regelmatig een workshop improvisatietheater gegeven en ook een keer een workshop poëzie en jongleren. Naast dat mijn hart ligt bij de kunst ben ik ook verslingerd aan toegepaste filosofie: ik neem niet zomaar dingen aan en probeer telkens (nieuwe) bruikbare perspectieven te vinden.

Vanuit zowel kunst als filosofie werk ik als trainer en filosoof onder de bedrijfsnaam Hofmuze, http://hofmuze.nl.

De creatieve wereld past helemaal in mijn straatje. Ik zou het heel mooi vinden als iedereen de gelegenheid krijgt om zijn creativiteit te ontwikkelen en daarmee plezier, maar ook inzicht krijgt in de wereld - en de mogelijkheden in die wereld - om hem heen.

Een motto: als alles in balans is kan er ontzettend veel gebeuren, zonder dat het energie kost.

Liefs, Moes
Hallo,ik ben Jolanda Simons, de conceptuele ontdekker en ontwikkelaar van de Creascopie.
Vanuit het Expertisecentrum Creascopie ben ik een internationale creating community aan het bouwen om dit gedachtegoed uit te dragen en over te dragen. De Creascopie is een concept om ons spirituele DNA te leren decoderen en vorm te geven. Met Creascopie wordt je Openbaringskunstenaar van je ware natuur.

Wil jij ook meester worden over je Ware Natuur of wil je meebouwen aan de creating community van het Expertisecentrum door je eigen expertise in te zetten ? Sluit je dan aan bij een van de Creating Communities op dit netwerk en kijk op www.creascopie.nl

Met Creatieve Groet,
Jolanda Simons.

Hello, I am Jolanda Simons, the founder and developer of the spiritual concept Creascopie. With Creascopie you can learn to decode your spiritual DNA and helps it to bring it out. With Creascopie you will become the master of your own creative spirit. You will learn the Art of Personal, Business and Social Transformation.

If you want to become master of your own creative spirit, or if you want to be a builder of the creating community itself , you can join one of the creating communities of this network and look on www.creascopie.nl (on this moment only in Dutch).

With Creative regards,
Jolanda Simons.
Mijn naam is Willem Jacobs. Samen met Luud Smits zijn we aan het werk om een CD op te nemen over ons innerlijk kind. Tijdens een van de try outs bracht men ons in contact met Rik. Een warme ontmoeting en een fijn gesprek was het gevolg. Wij werken en spelen vanuit ons hart en vertellen en zingen over de zoektocht naar ons innerlijk kind dat soms ver verstopt zit. Gaaf om naar eens mens te kijken die verteld over zijn leven en wat hem gebeurd terwijl zijn handen ook zonder ballen jongleren. Wij zingen en spelen voor volwassenen en hopen hun verstopte kind te raken zodat dit ook tevoorschijn komt. Hoe meer verstopte kinderen tevoorschijn komen en samen gaan spelen des te dichter komen we bij delen en vrede.
Wij kiezen voor kleine theaters en zalen omdat wij het gevoel hebben op die manier het verstopte kind eerder tevoorschijn durft te komen. Mei/juni komt de CD "nooit meer buitenom" uit.
Het lijkt ons gaaf om op deze manier een bijdrage te geven aan een Creatievere Wereld die in ons allen verstopt zit en wacht om gezien en uitgenodigd te worden. Liever groeten Wim en Luud.

Antwoorden op discussie

RSS

© 2024   Gemaakt door Rik Konings.   Verzorgd door

Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden